Tak jak jej starsza siostra, Elle Fanning od urodzenia była skazana na karierę w Hollywood. Córka zawodowej tenisistki i wnuczka telewizyjnej reporterki na ekranie zadebiutowała już w wieku trzech lat, wcielając się w młodszą wersję postaci odgrywanej przez siedmioletnią wówczas Dakotę. Od tamtego czasu zagrała w ponad 40 produkcjach, zyskując status jednej z najbardziej rozchwytywanych aktorek młodego pokolenia. Przełom w jej karierze nadszedł wraz z wysokobudżetowym Super 8, który otworzył jej drzwi do dobrze przyjętych, niezależnych filmów, takich jak Neon Demon albo Na pokuszenie.

Fanning stroni od celebryckich pokus, ale chętnie udziela się jako dyżurna pupilka świata mody. Do jej osiągnięć należy już gig w roli "twarzy" biżuteryjnej marki Tiffany & Co., udział w kampanii L'Oreal, a nawet okładka amerykańskiego Vogue'a. Najbardziej zapamiętywalne są jednak efekty jej współpracy z Miuccią Pradą. Aktorka udzielała się już jako ambasadorka Miu Miu, występując w kampaniach i pokazie marki, ale ostatnio zdaje się stopniowo awansować na ulubienicę "dorosłej" Prady.

21-latka jest konsekwentnie stylizowana na dziewczęcą romantyczkę w tiulowych sukniach i opaskach na głowie. O tym, że taki wizerunek nie zawsze jej służy, świadczył jej strój na pokazie nowej kolekcji Prady, który odbył się w czwartek w Nowym Jorku. Młoda Fanning postawiła oczywiście na stylizację od gospodarzy wydarzenia, która tym razem wyglądała jak wyjęta z szafy pięciolatki. Do zdjęć pozowała w eksponującej ramiona, zwiewnej sukience w kwiatki za 13 tysięcy złotych i srebrnych, czubatych klapkach za kolejne 3,5 tysiąca. Dopełnieniem dziewczęcej stylizacji była infantylna fryzura z dwiema kitkami, beżowa kopertówka i makijaż z różowymi ustami.

źródło: https://www.pudelek.pl/artykul/146101/elle_fanning_lansuje_mode_na_infantylne_stylizacje_od_prady/

 

 

Hermetyczny do niedawna świat mody od jakiegoś czasu staje się coraz bardziej otwarty na wszelkiego rodzaju "inności". To dlatego na wybiegach możemy podziwiać coraz więcej modelek "plus size", a damskie kolekcje reklamują męscy modele.

Mimo coraz większych sukcesów ciemnoskórych i azjatyckich gwiazd wybiegu, świat mody wciąż pozostaje jednak mało odporny na rasizm i nierówności wynikające z pochodzenia. Z tym chce walczyć Halima Aden, 22-letnia Somalijka, która zdążyła już wiele w zyciu przejść.

Modelka urodziła się w obozie dla uchodźców w Kenii, dokąd jej rodzina uciekła przed krwawą wojną domową w rodzinnej Somalii. W wieku 7 lat przyszła modelka przeprowadziła się do Stanów Zjednoczonych i od tamtej pory stara się pokonywać bariery stawiane młodym muzułmankom. Kilka lat temu Halima jako pierwsza kobieta nosząca hidżab wzięła udział w wyborach na miss Minnesoty. Piękność wprawdzie nie zdobyła tytułu, ale już sam udział w konkursie zwrócił na nią uwagę szefów agencji IMG, którzy zaproponowali jej podpisanie kontraktu modelingowego.

Prawdziwym przełomem w karierze 22-latki jest jednak teraz okładka słynnego wydania Swimsuit Issue magazynu Sports Illustrated. Podczas gdy dotychczas na pierwszej stronie pisma prezentowały się modelki w kusych kostiumach i bikini, Halima zapisała się w historii jako pierwsza kobieta, która gości na nim w burkini i hidżabie.

 

źródło: https://www.pudelek.pl/artykul/146152/oto_halima_aden_pierwsza_modelka_w_historii_ktora_wystapila_na_okladce_sports_illustrated_w_hidzabie_i_burkini_zdjecia_s/foto_1#

Francuski dom mody poinformował na Instagramie, że twarzą nowej kolekcji został Keanu Reeves, aktor znany przede wszystkim z roli Neo z kultowego filmu "Matrix".

Ostatnio o znanym aktorze pisało się głównie w kontekście premiery kolejnej części historii Johna Wicka. Zanim aktora zobaczymy ponownie na ekranie, mamy okazję podziwiać najnowsze kadry z kampanii Saint Laurent. Na razie opublikowano dwa zdjęcia. Na jednym Reeves pozuje w skórzanej kurtce, koszuli w kontrastowe wzory i jeansach, drugie - to studyjny portret gwiazdora w ciemnych okularach przeciwsłonecznych. Ubrania i dodatki pochodzą oczywiście z męskiej kolekcji francuskiego domu mody na jesień i zimę 2019/2020. Bez zaskoczenia, nowa kampania Saint Laurent (jak większość wcześniejszych) utrzymana jest w czarno-białej gamie kolorystycznej -właśnie do takiej przyzwyczaił nas Anthony Vaccarello, dyrektor kreatywny marki. Za aparat chwycił David Sims - brytyjski fotograf, autor poprzednich sesji wizerunkowych marki.

 

 

 

źródło: https://www.elle.pl/artykul/keanu-reeves-twarza-nowej-kampanii-saint-laurent-190430042348

 

Mamy dla Was dobrą LUB złą wiadomość. To, czy jest dobra, czy zła, zależy od Waszego podejścia do mody. Jeżeli nie przepadacie za szybko zmieniającymi się trendami i przywiązujecie się do swoich ubrań, to będzie Wasz sezon. Okazuje się, że projektanci również przywiązali się do trendów lansowanych na 2018 rok i nie zamierzają z nich zrezygnować również w 2019 roku. Tym samym będzie to zła wiadomość dla tych, którzy napędzają się nieustanną zmianą i czekają na nowe wyzwania modowe. Totalnych nowości będzie niewiele, ale nie przejmujcie się, bo świeże odsłony dobrze znanych trendów mogą Was niejednokrotnie zaskoczyć i zainspirować do kolejnych eksperymentów.

Czy to może znaczyć, że moda zwolniła? Nic podobnego, jednak moda żywi się zmianą. Co prawda teraz nie potrafi już tak szybko zerwać z tym, co znane i dobre, ale jednocześnie subtelnie wprowadza porywające nowości, którym nie zdołamy się oprzeć.

 

źródło: https://lamode.info/trendy-wiosna-lato-2019-moda-damska.html

 

Dua Lipa w ciągu niespełna dwóch lat z początkującej modelki i piosenkarki wyrosła na jedno z największych objawień branży muzycznej. Córka albańskich emigrantów technicznie ma na koncie tylko jeden album, ale już teraz może pochwalić się nagrodami Grammy, Brit Award i MTV Europe Music Award. Nie trzeba było długo czekać, by zainteresował się nią świat mody, który od kilkunastu miesięcy lansuje ją na ulubienicę kobiecych magazynów.

O tym, że Lipa nie jest tylko gwiazdką jednego sezonu, świadczy jej nowe osiągnięcie. Piosenkarka w tym miesiącu trafiła na okładkę amerykańskiego wydania Elle, przypieczętowując swój status ulubienicy świata mody. Zdjęcia autorstwa Carin Backoff przedstawiają ją w szeregu horrendalnie drogich kreacji Haute Couture z kolekcji Diora, Chanel i Armaniego. Całość uzupełniał makijaż z błyszczykiem na ustach i fryzura w postaci nonszalancko ułożonego boba, która jest już znakiem rozpoznawczym gwiazdy.

 

źródło: https://www.pudelek.pl/artykul/146014/dua_lipa_przymierza_drogie_sukienki_w_sesji_dla_elle/